super-sylwetka.pl

Zdrowy styl życia

Lifestyle

Błonnik a odchudzanie – czy pomaga?

Odchudzanie często potrafi przysporzyć sporo kłopotów. Wiele osób nie do końca wie, jak się za to zabrać, wypróbowują dziesiątki dostępnych w sieci diet z mniejszym lub większym efektem. Jednak tym, na co należy koniecznie zwrócić uwagę, jest odpowiednia dieta. Co powinno być priorytetem?

Zmniejszone porcje

Pewna prawda kryje się w stwierdzeniu, że najlepszym rodzajem diety jest ta o przewrotnej nazwie „żreć połowę”. I choć ograniczenie porcji posiłków rzeczywiście może być pomocne – nie należy z tym przesadzić. Nadmierne obcięcie swoich racji żywieniowych może doprowadzić do efektu zupełnie odwrotnego od pożądanego. Organizm, w obawie przed całkowitą utratą dostaw pokarmu i wartości odżywczych, rozpocznie proces magazynowania tłuszczu na „gorsze dni”. Dlatego też warto zrezygnować z wszelkich form drakońskich diet, które mogłyby wywołać negatywny wpływ na przemianę materii. Dzięki temu – możliwa jest jednoczesna utrata masy ciała i zachowanie zdrowia. Dobrym rozwiązaniem przy ograniczaniu porcji pożywienia będzie przede wszystkim zmniejszone przyjmowanie różnego rodzaju przetworzonej żywności (jak słodycze, słone przekąski, dania fast foodowe i inne tego typu), ale również – jedzenie mniej, a częściej. Dzięki temu, że żołądek będzie otrzymywał nieduże porcje pożywienia w niewielkich odstępach czasu, nie pojawi się kłopotliwe uczucie ssania w żołądku i tym samym – podjadanie pomiędzy posiłkami.

Odpowiedniej jakości pożywienie: błonnik a odchudzanie

Nie tylko to ile jemy, ale również co spożywamy, ma ogromne znaczenie z punktu widzenia utraty masy ciała. Świetnym pomysłem jest spożywanie pokarmów bogatych w błonnik (a więc, między innymi, pełnoziarnistych mąk i pieczywa zrobionego na jej bazie), dzięki którym znacznie łatwiej przychodzi wydalanie. Jest to równie istotne, jeśli chodzi o utratę masy ciała, bowiem nieprawidłowa praca jelit może skutkować niewielkimi spadkami wagi, co z kolei jest demotywujące dla osoby, które się odchudza. Dlatego też szczególne znaczenie ma, by zadbać również o obecność błonnika w codziennych posiłkach. Jednak w przypadku spożywania pokarmów bogatych w ten składnik, niezbędne jest również optymalne nawodnienie. Wyłącznie picie minimum 2 litrów wody pozwoli na zachowanie dobrego samopoczucia oraz prawidłowej pracy jelit: w innym przypadku błonnik pokarmowy spowoduje nieprzyjemne uczucie pełności w jelitach. Dodatkowo – zamiast ułatwić usuwanie efektów przemiany materii, dodatkowo je utrudni. Dlatego też, oprócz jedzenia, istotne jest również przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *